11 mars 2010

Vädret är fortfarande dåligt här i Vietnam, men idag har vi iaf vågat oss ut ur hotellrummet :). Vi har till och med varit riktigt kulturella idag. Dagen började med en tripp till Cham museumet som finns här i DaNang. Där tittade vi på massa skulpturer och annat historiskt. Här kan ni läsa mer om ni är intresserade och vill se bilder.  

Därefter blev vi väldigt intresserade av att titta på tavlor. Jag hittade många fina målningar som jag funderar på att köpa, både små och stora. Frågan är bara vart man ska ha dom om man köper några och vilken storlek man ska ha :). Sen har vi även varit ute och ätit centrala Vietnams nationalrätt, uttal fö. Enligt mig inget märkvärdigt. Nudlar i buljong, lite seg kyckling och mycket koriander för ca 25 kr (kan hellre köpa ett paket nudlar för 2kr som smakar minst lika gott). 

Jag har inga bilder att bjuda på idag, Kameran har fått stanna hemma på hotellrummet. I morgon ska  det bli bättre väder. Kanske kommer det bilder då :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0