Shopping i Hoi An

Hoppas alla där hemma har haft en bra påsk! 4 av 6 svenskar här nere har firat påsk i Hoi An. Vi åkte runt 10 tiden på morgonen i lördags med buss. Denna gången kostade det dubbelt så mycket som sist vi åkte på grund av att vi var utlännignar. Så är det på många ställen här nere, vilket är ganska konstigt. Väl framme i Hoi An tog vi in på hotell nära stranden. Väldigt bra hotell, med frukostbuffé! Påskafton firade vi med att ligga på stranden på dagen och på kvällen med att gå i gamla stan och beställa skor/kläder. Förutom att bättra på brännan hoppade vi i de höga vågorna som gick på havet. Vissa av vågorna var högre än mig, och man fick hålla i bikinibyxorna och överdelen för att inte förlora något i vågornas kraft.



För mig blev det en hel del shopping. Presenter till pappa som snart fyller år, skor till mamma och klänningar och lite annat smått till mig. Skorna till mamma blev inte alls som jag hade tänkt mig. Modellen jag ville ha på skorna blev en annan, och det var bara att ta de skor de gjort då man betalat i förtid (ordet återbetalning finns inte här). Vi får se vad mamma tycker om skorna. Av de klänningar som jag köpte var det en jag var helt nöjd med. Med den andra hände samma sak som med skorna. Jag ville ha en modell, men fick sedan en annan, och de var då såklart mitt fel och de kunde inget göra åt det. Som tur var kunde jag ta en av skyltexemplaren istället för den tänkta klänningen. Trots en del motgångar hade vi det väldigt skönt i Hoi An. Vi kunde vila upp oss ordentligt på stranden och bättra på brännan ytterligare.

 

Den vita klänningen är den som jag köpte färdigsydd, och är den jag är nöjd med. Kostade ca 40 kr. Den bruna är den jag fick ta som nödlösning för att få med mig något vettigt från affären. Den tänkta klänningen skulle vara ungefär likadan, men marinblå och mer tyg i "kjolen". Kostade ca 250 kr. Är glad att jag fick med mig något därifrån. Har lärt mig att man ska gå till större företag som är rekommenderade.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker nog, att den bruna är jättefin den också!

Tänk dig senare i vårt klimat, då är du inte lika brun som nu, året runt. Kram I-B.

2010-04-11 @ 08:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0