Härlig dag på havet!

Som jag skrev igår har vi varit ute och åkt båt på havet idag mella fyra olika öar. Vi lämnade fastlandet vid ca 9.30 och kom fram till första ön, Mun island, runt 10. Där snorklade vi för att se korallrevet och alla färgglada fiskar. Den enda fisk jag vet namnet på, som jag såg, är clownfiskar, men det fanns många andra fina fiskar också. Några var väldigt små, andra långa och avlånga, några i alla regnbågens färger och vissa bara några få färger. Nästa gång jag gör något liknande ska jag ha med mig en undervattenskamera!





Någon där hemma i Sverige som blir lite avis på denna utsikt? De mörka områdena i vattnet på nedersta bilden är det lilla korallrevet.

Efte första ön åkte vi vidare mot ö nummer 2, Mot island. Där åt vi mat, lyssnade och sjöng med till live musik på båten, innan vi återigen kastade oss i havet. Denna gång var det en "flytbar", där det serverades vin och annanas. 
 


"flytbaren"...

På 3:e ön, slappade vi bara på stolar framför stenstranden, inget att se eller göra! På båten serverades sedan frukt, som skulle vara fruit party. Hmm vattenmelon + en sträv frukt och något annat konstigt är inte vad jag kallar fruktparty direkt. På 4:e ön besökte vi the Tri Nguyen Aquarium. Många fiskar och sköldpaddor fanns det att titta på, innan vi åkte hemåt igen...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken semester!! Detta måste ni ju leva på länge!

Klart att vi blir avundsjuka, vi blekfisar här hemma!

Välkommen hem, det är många som väntar!

Kram I-B.

2010-04-28 @ 09:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0