Lite uppdatering

I torsdags var det alltså dags att ge sig iväg till Göteborg. Trots att det var bartömning på kåren kvällen innan var det inte så svårt att ta sig upp, men skulle helst av allt velat ligga kvar i sängen och hoppas på att allt skulle sluta snurra.

Bussresan började med lite problem. Bussen var överbokad så vissa fick lyxen att åka taxi till Borås, medans andra fick sitta på bussen och hoppas på att frukosten skulle vara kvar.

Väl framme i Göteborg skulle jag iväg och ta en spruta mot TBE. Helt utan problem hittade vi dit.
Sen började problemen igen. Envis som jag är så ville jag inte ha en karta över Göteborg, då vi skulle hitta till vandrarhemmet (man vill ju inte se ut som en turist). Detta blev ju inte alls bra! En liten promenad på ca 2 timmar blev det tills vi äntligen hittade fram till vandrarhemmet (kan tilläggas att det tog 20 minuter tillbaka in till stan dagen efter :P).

Det tänkta besöket till Liseberg blev inte av då klockan hade blivit för mycket. Istället gick vi och köpte glass och Jordgubbar och satte oss på en kulle med utsikt över Göteborg.


Jordgubbar och glass


Dagen efter var det dags för min premier tur med x2000 till Skövde. Skönt att slippa den sista halvtimmen!
Sen var det hem till mamma och pappa som gällde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0