Hoi An

Gårdagen började med att jag och Emma gick upp tidigt för att ta bussen till Hoi An, 3 mil söder om Danang. Bussfärden var skumpig och tutan ville monteras bort efter ca 2 minuter på bussen. Dock fick vi stå ut i ca 45 minuter, vilket medförde att vi båda satt med fingrarna i öronen hela resan. Väl framme i Hoi An besökte vi flera skräddare och tittade på många fina tyger, klänningar och annat fint. Den delen av Hoi An där vi var bestod nästan enbart av affärer där man kunde sy upp kläder, skor och köpa slipsar. Väldigt mysig stad, och vi ska dit igen om två veckor och fira påsk. Jag sydde upp ett par sandaler i äkta läder, en klänning i 100% silke och en kavaj. Klänningen och skoran blev jag väldigt nöjd med, men kavajen sitter inte riktgit som jag vill än, så ska ta med den tillbaka nästa gång för lite ändringar.

Nu på morgonen har vi hunnit besöka två skolor, och i eftermiddag ska vi besöka två till. Nu är det förorten vi observerar i, dvs de fattigare delarna, och mopedturerna tar betydligt längre tid, men det är kul att få se mer av hela staden.



Sandalerna jag fick uppsydda. Klänningen får ni se senare. Kände inte för att ta på den efter en timmas mopedfärd nu på morgonen, då man känner sig väldigt klibbig och skitig.


Kommentarer
Postat av: Inga-Britt Persson

Bra jobbat, ni har verkligen fått ligga i, de här veckorna! WOW, vilka snygga skor! Skulle gärna följa med i påskhelgen, för att titta och känna på vackra tyger. Nu låter det som om ni har funnit er till rätta med folket och miljön. Kram I-B.

2010-03-24 @ 14:06:45
Postat av: Malin

Ja i Hoi An fanns det gott om vackra tyger. Vart man än tittade så fanns det en butik med tyger!

2010-03-24 @ 17:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0