Bryt!

Dagen började bra. Uppe vid 4.30 för att träna till 7. Överdrivet hurtiga har vi varit idag. Därefter gick vi ner och satte oss på första våning för att plugga. Vid tio tiden blir vi sugna på kaffe! och bestämmer oss för att gå ut och köpa detta. När pengar ska hämtas från plånboken, som jag lämnat kvar på hotellrummet, fattas min 20.000 dong sedel. Automatiskt tittar jag på min bunt med dollar som jag har i samma plånbok. Där fattas närmare 50 dollar! Under två timmar har alltså hälften av mina pengar försvunnit spårlöst, och detta under tiden vårt rum har blivit städat. Var nära att få ett bryt då. Ägaren till hotellet verkar iaf ta det på allvar och ringde polisen, som kom för att "prata" lite med mig. Ganska uppenbart vilka det är som varit inne på vårt rum och snott mina pengar, men ord står mot ord. Vi får se vad som händer med detta i framtiden.

Något lite roligare som hänt idag är att vi har varit och hämtat ut våra Ao Dai (har äntligen lärt mig namnet). Passade bra, men tycker inte om de höga byxorna. Dock ska de väl vara så höga på grund av den höga slitsen som det är på klänningen. Nu ska vi snart ut och äta, och efter detta väntar utgång.


Kommentarer
Postat av: Inga-Britt Persson

Malin du är såå vacker i din klänning!!

Bara synd med inbrottet, förtar kanske mycket av den allmänna glädjen. Kram på dig!/ I-B.

2010-03-28 @ 18:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0