4 mars 2010

I går var vi först en kort sväng i skolan och diskuterade vår enkät vi ska ha till C-uppsatsen med vår handledare. Han hade lite frågor och fler förslag på vad vi kunde ändra. Efter skolan gick vi till supermarket Big C och handlade muggar, skålar, bestick, ätpinnar, vattenkokare, nudlar och lite annat smått och gott. Vi börjar med andra ord hemmastadda nu.

Igår provade vi även på sushi med de andra svenskarna. Första gången för mig så jag fegade lite med att ta fritterade räkor i mina rullar. Hittills var det det godaste jag ätit här nere. Dock var det ganska dyrt, 80.000 VND med vatten. Hur många svenska kronor detta är kan ni gissa själva :). 

Idag har vi tagit det ganska lungt. Varit en snabb sväng på stan bara, där Emma handlade sandaler. Vi köpte öven på oss en skärbräda och kniv idag så vi kan skära lite frukter och annat gott. Jag har även hunnit prata med pappa. Stackarn som fick gå upp vid 5 bara för att få prata med mig. Fast det klart vad gör han inte för sin favoritdotter ;). Eftermiddagen är fortfarande oplanerad. Ikväll är det utgång på g.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0