NÄR MAN MINST ANAR DET

Jag ska försöka bättra mig när det gäller uppdateringar i denna blogg. Har en förmåga att alltid glömma bort att skriva.

Senaste uppdateringar om skolan:
Utbildningen har äntligen börjat på allvar, enligt mig iaf. Nu får vi äntligen lära oss om sånt vi kommer använda oss av i arbete. Denna vecka har innehållit bland annat att vi fick prova kommunikationshjälpmedel på både datorer och andra instrument. Ganska coolt att man kan styra en dator med bara ögonen eller med en prick i pannan (att rita i paint var inte det lättaste).

Vi har fått prova att göra lite ortoser (plast eller liknande som man har ex på handleden för att ge stöd). Igår fick vi prova att köra lite rullstol i skolan och utanför skolan. De som vet vart Hälsohögskolan ligger kan nog förstå att det inte är det lättaste att ta sig upp för backarna

till entrén (det kan ju iofs bero på att man inte är så vältränad i armarna som en som alltid kör rullstol, men iallafall).



Det är inte det lättaste att ta sig runt och nå saker.

Borsett från skolan så är det i princip bara träning och sova som gäller. Idag ska jag iofs åka på arbetsintervju om ett sommarjobb i Skara. Får hoppas att det går bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0