Fattar inget, typ...

Idag har jag konstaterat att jag knappt förstår ett ord tyska! Det började igår när en tysk lastbilschaufför kom in på jobbet och frågade om kan kunde parkera sin lastbil på parkeringen utanför (eller behövde veta vart han kunde ställa den). Han försökte fråga och jag fattade inget! Försökte med engelska, men då fattade han inget! Lösningen: man ritar fina teckningar!

Samma person kom in idag igen. Nu skulle han köpa batteri. 10 min senare kommer han på att han behöver kvittot. Det dumma är att man bara kan skriva ut kvitto från de 5 senaste kunderna så hans kvitto var alltså borta. Hur förklarar man detta? Inte lika lätt att rita ett kvitto som inte går att skriva ut... men det gick tydligen det också haha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0